Menu

Online check-in: Čo to je?

Online check-in: Čo to je?

Online check-in je check-in vykonaný prostredníctvom internetu. Alternatívou k nemu je check-in, teda registrácia pasažierov pre ten-ktorý let priamo na letisku. (Jedná sa o akési zaevidovanie cestujúcich, že sa na letisku naozaj nachádzajú a že poletia).

Pozor! V prípade kúpi leteniek u obľúbených dopravcov ako Ryanair, Wizz Air alebo easyJet sa oplatí využiť práve online check-in, pretože check-in na letisku môže byť (a často aj býva) dodatočne spoplatnený.

Čo je to check-in a prečo by sme ho mali podstúpiť?

Každý cestujúci musí vlastniť palubný lístok kvôli tomu, aby mohol zaujať svoje miesto v lietadle (samotná letenka pre vstup do lietadla nestačí!). A palubný lístok pasažier získava práve počas check-in procesu. Existujú dve možnosti, ako na to:

  • Online – využíva sa pri ňom online formulár, do ktorého zadáte požadované dáta a necháte si vygenerovať palubný lístok, ktorý si musíte vytlačiť a vziať so sebou na letisko (podrobnosti o online check-ine sa dočítate v ďalšej časti článku)
  • Na letisku – prebieha pri check-in pulte konkrétnych aerolínií alebo pri samoobslužnom check-in pulte – v tomto prípade vám palubný lístok vytlačí zamestnanec aerolínií alebo samoobslužný pultík (viac informácií nájdete v článku, ktorý sa venuje check-inu na letisku).

Každý cestujúci má jeden vyplnený palubný lístok, pričom rozsah požadovaných údajov na palubnom lístku určuje letecká spoločnosť. Okrem toho sa požadované údaje môžu líšiť aj na základe smeru cesty – toto je spojené najmä s vízovou povinnosťou, ktorá sa môže (no nemusí) týkať vašej cieľovej destinácie. Počas check-inu zvyčajne musíte uviesť svoje meno a priezvisko, číslo cestovného dokladu (pas, preukaz totožnosti), ale tiež ďalšie údaje ako názov krajiny či údaje o vydaní a platnosti dokladov. Je to dôležité, pretože zhoda údajov na palubnom lístku a v dokumentoch býva predmetom predletovej bezpečnostnej kontroly.

V prípade nezhôd vo vyššie uvedených údajoch cestujúci nemôže prejsť bezpečnostnou kontrolou. Počas check-inu sa zároveň cestujúcim prideľujú sedadlá v lietadle – informáciu o svojom mieste nájdete na vygenerovanom palubnom lístku.

Je dôležité poskytnúť počas check-inu uvedené osobné údaje? Už z vyššie napísaného vyplýva, že je to veľmi dôležité. Počas rezervácie leteniek je nutné uviesť mená a priezviská cestujúcich a spolu s nimi aj dátum ich narodenia a kontaktné údaje. Palubný lístok obsahuje oveľa detailnejšie informácie, čo však vyplýva z platných bezpečnostných požiadaviek.

Môže nastať situácia, že v čase medzi nákupom letenky a samotným letom dôjde k zmene v požadovaných údajoch (napríklad môže vypršať platnosť cestovného pasu a nový dokument bude vydaný s celkom iným číslom). Práve preto sa check-in rieši tesne pred odletom, alebo, to v prípade online check-inu, maximálne niekoľko dní pred plánovaným odletom.

Pozor! Každý pasažier by mal mať svoj vlastný palubný lístok so správne vypísanými údajmi a preukaz totožnosti, ktorý potvrdí platnosť a zhodu týchto údajov.

Kedy letecké spoločnosti spúšťajú online check-in?

Moment spustenia a ukončenia online check-inu si určuje každá letecká spoločnosť osobitne. Napríklad:

  • easyJet umožňuje online check-in od 30 dní do 2 hodín pred odletom,
  • Ryanair umožňuje check-in od 2 dní do 2 hodín pred odletom (od 60 dní pred odletom v prípade rezervovaných miest),
  • Wizz Air umožňuje online check-in od 30 dní (v prípade rezervovaných miest) alebo od 48 hodín (ak miesta neboli rezervované) do 3 hodín pred plánovaným odletom.

Ďalšie aerolínie, ktoré poskytujú možnosť online check-inu:

  • Air Baltic – od 5 dní pred odletom až do záverečnej pri odbavovacích pultíkoch na letisku.
  • Alitalia (platí len pre tarifu Light!) - od 24 do 2 hodín pred odletom.
  • Ukraine International Airlines - od 48 hodín (okrem letov z Amsterdamu, trasy Kyjev - Brusel a charterových letov - od 24 hodín, letov z Bruselu, Ženevy a Zürichu - od 18 hodín pred odletom) do 1 hodiny pred odletom (okrem letov z Tel Avivu a Záporožia – v týchto prípadoch sa možnosť check-inu zatvára 3 hodiny pred odletom lietadla). Online check-in na trasách Kyjev - Riga a Riga - Kyjev je spoplatnený, pre ostatné trasy je zdarma. Od 1. októbra 2017 sú pasažieri letov UIA povinní zaplatiť poplatok za check-in na letisku (výnimku majú iba cestujúci interkontinentálnych letov a letov s odletom z mesta Klaipėda)!
  • AirAsia (platí len pre domáce lety) - od 14 dní do 4 hodín pred odletom (pre AirAsia X) alebo až do 1 hodiny pred odletom (AirAsia).
  • Spirit Airlines - od 24 hodín do 1 hodiny pred odletom.
  • Jet2.com - od 28 dní do5 hodín pred odletom.
  • El Al. - od 24 hodín do 3 hodín pred odletom.

V prípadoch, ktoré sme na riadkoch vyššie neuviedli, prebieha check-in štandardne na letisku – cestujúci po príchode k odbavovaciemu pultu (najneskôr však 2 hodiny pred odletom) dostanú palubný lístok bez poplatkov.

Ako prebieha online check-in s eSky?

Upozornenie! Ak máte alebo si plánujete rezervovať letenku spoločnosti Ryanair, choďte, prosím, priamo na túto stránku.

Kedy môžu zákazníci eSky vykonať check-in? Cestujúci dostane e-mail s odkazom na check-in s jeho eTicketom. Vďaka tomu môžete poskytnúť všetky údaje potrebné na odbavenie predtým, ako letecká spoločnosť spustí online check-in (obvykle 2-4 dni pred termínom odletu). Naši konzultanti tento proces dokončia v mene cestujúceho, ktorý začal check-in online, alebo sa celý proces uskutoční automaticky. Pozor! Online check-in nemusí byť úspešný, ak potrebné údaje zadáte neskôr ako 48 hodín pred odletom. Palubné lístky na vytlačenie sú zasielané e-mailom na adresu uvedenú behom rezervácie, najskôr 48 hodín a najneskôr 8 hodín pred plánovaným časom odletu.

Ak cesta pozostáva z niekoľkých letov, palubný lístok pre každý z týchto letov bude odoslaný v samostatných e-mailoch - od 48 do 8 hodín pred začiatkom každého letu.

Pozor! Služba online check-in prostredníctvom eSky je k dispozícii len pre lety prevádzkované niektorými obľúbenými aerolíniami. Uvedenú službu je možné pridať do nákupného košíka počas procesu rezervácie leteniek.

Ako vyzerá online check-in spoločnosti Ryanair na eSky?

V prípade zakúpenia služby Online check-in pri rezervácii letenky prebieha online check-in tak, ako sme uviedli na riadkoch vyššie. Po zadaní údajov a spustení check-inu vybavíme check-in proces vo vašom mene a palubné lístky vám zašleme na vašu e-mailovú adresu. Pred odchodom na letisko si nezabudnite palubné lístky vytlačiť. Upozornenie! V tomto prípade môžete dostať informácie o svojej rezervácii priamo od leteckej spoločnosti na vašu e-mailovú adresu. Napriek tomu vám odporúčame sledovať správy o check-ine, ktoré dostanete len od eSky.

Ak si nezakúpite službu Online check-in na eSky, musíte sa odbaviť priamo cez leteckú spoločnosť. Musíte ísť na web leteckej spoločnosti, prihlásiť sa pomocou e-mailovej adresy uvedenej pri rezervácii letenky na eSky a vyplniť check-in formulár. Nezabudnite, prosím, že toto bude možné až po spustení check-inu leteckou spoločnosťou (v prípade Ryanairu to je od 48 hodín do 2 hodín pred odletom)! Palubné lístky je možné používať v súlade s pokynmi na webových stránkach leteckej spoločnosti.

Pamätajte, prosím, že v tomto prípade dostanete všetky informácie o check-ine, lete a prípadných zmenách v harmonograme letu priamo a výlučne od leteckej spoločnosti!

Kedy dostanete palubné lístky od spoločnosti eSky?

  • Wizz Air - palubné lístky budú zaslané e-mailom 48 až 8 hodín pred odletom,
  • easyJet - palubné lístky budú zaslané e-mailom 48 až 8 hodín pred odletom alebo vystavené na letisku (budeme vás informovať e-mailom),
  • Blue Air - palubné lístky budú zaslané e-mailom 48 až 8 hodín pred odletom,
  • Ryanair - iba pri zakúpení príslušnej služby. Online check-in s eSky: vaše palubné lístky budú zaslané e-mailom 48 až 8 hodín pred odletom.

Nezabudnite, že palubné lístky vám budú zaslané iba vtedy, ak uvediete všetky údaje potrebné pre online check-in, ktoré daná letecká spoločnosť vyžaduje!

Mali by ste si vytlačiť váš palubný lístok?

Áno, na základe požiadaviek leteckej spoločnosti musí byť vygenerovaný palubný lístok vytlačený. Palubný lístok by ste si mali vytlačiť v ideálnom prípade ihneď po jeho prijatí. Lístok sa dá aj uložiť či zálohovať (na prenosný disk či do pamäte smartfónu), no je potrebné disponovať palubným lístkom v tlačenej podobe pred prístupom k check-inu a pasovej či bezpečnostnej kontrole na letisku! S palubným lístkom v printovej podobe by ste si mali vziať aj doklady totožnosti používané pri check-ine. Ak vám niektorý z potrebných dokumentov bude na letisku chýbať, prípadne sa pri kontrole údajov objavia nezhody, môže to vyústiť k zaplateniu vysokých poplatkov, v extrémnych prípadoch až k zamietnutiu vstupu na palubu lietadla.

Nefunguje mi check-in, nemôžem sa zaregistrovať. Čo robiť?

  • Skontrolujte, či na váš e-mail nebol odoslaný nový letový plán spolu s novým odkazom-linkom pre check-in.
  • Ak sa rezervácia týka väčšej skupiny cestujúcich, nemali by ste registrovať viac ako niekoľko pasažierov súčasne. Ak sa zadávanie potrebných údajov týka priveľkého počtu cestujúcich, nemusíte kvôli tomu stihnúť dobu určenú na vyplnenie týchto údajov. Toto časové obmedzenie pri vypĺňaní je zavedené z dôvodu bezpečnosti zverených dát.

Zmena po registrácii

Po online check-ine vám spoločnosti Ryanair, Wizz Air a easyJet umožnia zmenu dátumu letu alebo mena pasažiera. Táto služba je dodatočne spoplatnená (cena za cestujúceho a let) podľa cenníka leteckej spoločnosti. Po otvorení letenky môžu cestujúci robiť zmeny v súlade s možnými poplatkami a podmienkami a predpismi leteckej spoločnosti. Možné zmeny sú však časovo obmedzené.

Pozor! Pasažieri, ktorí cestujú s registrovanou batožinou a využívajú službu online check-in, sú povinní zúčastniť sa odovzdania a registrácie batožiny na letisku.


Pamätajte si!

  • Po online check-ine už nie je možné vykonať zmeny na letenke (okrem aerolínií Ryanair, Wizz Air, easyJet).
  • Na letisku musí mať každý pasažier vytlačený palubný lístok.
  • Palubné lístky môžu byť vytlačené čiernobielo.
  • Každý palubný lístok musí byť vytlačený na samostatnom hárku papiera tak, aby jedna z jeho strán bola nepotlačená.
  • Na letisku sa cestujúci musia preukázať rovnakými dokladmi totožnosti, ktoré použili pri online check-ine.

Tipy a návrhy v tomto článku a súvisiace články sú len pre informačné a pomocné účely a nesmú predstavovať základ pre akúkoľvek sťažnosť voči eSky.sk.

Ponúkol tento článok informácie, ktoré ste hľadali? Áno | Nie
Myslím si, že tento článok:
Vďaka za váš názor!