Dôležité informácie, súvisiace s Vašou cestou (COVID-19). Skontrolujte sem.
Keď je Vaša cesta v najbližších dňoch a Váš let sa menil, budeme Vás o tom informovať telefonicky alebo e-mailom a okamžite predstavíme dostupné riešenia.
Keď Vaša cesta nie je skôr ako za 2 týždne, počkajte, kým nás budete kontaktovať. Vzhľadom na neustále sa meniacu situáciu letecké spoločnosti a ďalší partneri každý deň overujú svoje pravidlá, súvisiace s cestovaním. Počkajte pár dní, aby sme sa uistili, že máme pre Vás najaktuálnejšie informácie.
Keď napriek tomu chcete nás kontaktovať, použite kontaktný formulár.
Výška refundácie (ako aj refundovateľné položky) je na uvážení konkrétnej leteckej spoločnosti a odvíja sa od interných podmienok a pravidiel danej leteckej spoločnosti. Táto suma nezahŕňa servisný poplatok a poplatky za ďalšie služby zakúpené prostredníctvom eSky, ktoré boli vykonané, hoci samotný let bol zrušený.
Stáva sa, že letecké spoločnosti vyplatia refundácie v niekoľkých samostatných platbách, napr. pre konkrétnych cestujúcich v prípade, že rezervácia pozostávala z leteniek pre skupinu ľudí alebo zahŕňala doplnkové služby ponúkané leteckou spoločnosťou, napríklad prepravu dodatočnej batožiny, rezerváciu miest v lietadle a pod.
Čo je súčasťou refundácie nákladov? Získajte viac informácií >>
Z dôvodu ukončenia procesu súvisiaceho s vystúpením Spojeného kráľovstva z Európskej únie (známe aj ako Brexit) platia od 1. januára 2021 nové pravidlá týkajúce sa prekročenia britských hraníc.
Na občanov krajín EÚ, krajín Európskeho hospodárskeho priestoru (Island, Lichtenštajnsko a Nórsko) a Švajčiarska sa vzťahuje vízová povinnosť. V niektorých prípadoch však vízum nie je potrebné - závisí to od dôvodu cesty.
Ak sa chcete dozvedieť, čo všetko musíte pred cestou vybaviť a aké doklady si musíte vziať so sebou pri prekročení hraníc Spojeného kráľovstva, použite špeciálny formulár na webe vlády Spojeného kráľovstva.
Občania Spojeného kráľovstva z krajín EÚ, ktorí sa usadili vo Veľkej Británii pred 1. januárom 2021 a majú tu trvalý pobyt (settled status) alebo status pred získaním pobytu (pre-settled status), môžu prekročiť hranice Spojeného kráľovstva s občianskym preukazom do 31. decembra 2025. Po tomto dátume bude potrebné pri vstupe na územie Spojeného kráľovstva predložiť cestovný pas.
Dôležité! Kvôli pandemickej situácii vo svete britské úrady vo všetkých vyššie uvedených prípadoch požadujú od osôb prichádzajúcich do Spojeného kráľovstva ďalšie dokumenty. Prezrite si požadované dokumenty - tu.
Prečítajte si viac informácií o cestovaní do Spojeného kráľovstva po Brexite - tu.
Podrobnosti o vašich rezerváciách (lety, ubytovanie) nájdete vo svojom eSky účte. Prostredníctvom tohto účtu môžete svoje rezervácie spravovať a poskytnúť údaje potrebné pre online odbavenie. Vďaka svojmu účtu eSky si navyše môžete zakúpiť ďalšie služby, ako napríklad:
Váš účet vám umožňuje kontrolovať informácie o vízových povinnostiach a v prípade potreby si vízum zakúpiť. Môžete tiež skontrolovať podmienky týkajúce sa cestovania do krajiny, ktorú sa chystáte navštíviť. Lovci lacných leteniek si pomocou eSky účtu zasa môžu nastaviť cenové upozornenia, vďaka ktorým získajú prehľad o najlacnejších letenkách na trhu.
Chcete sa o svojom účte dozvedieť viac? Prečítajte si tento článok.
Ak sa chcete prihlásiť alebo zaregistrovať k svojmu eSky účtu - kliknite sem.
Potvrdenie rezervácie pošleme e-mailom po vykonaní rezervácie a zaplatení leteniek. Aktuálny stav rezervácie je možné skontrolovať vo vašom účte v užívateľskej zóne eSky v sekcii “Moja rezervácia” alebo pomocou tohto linku (musíte uviesť číslo rezervácie a e-mail, ktorý bol pri procese rezervácie použitý).
Palubné lístky zasielame 48 až 8 hodín pred odletom na e-mail uvedený pri rezervácii. Ak vaša rezervácia (respektíve cesta) pozostáva z niekoľkých leteniek (respektíve letov), palubné lístky budú odoslané v samostatných e-mailoch 48 až 8 hodín pred odletom príslušného leteckého spojenia.
Ak sa váš let uskutoční za menej ako 8 hodín a vy stále nemáte k dispozícii e-mail s palubnými lístkami, skontrolujte priečinok SPAM. V prípade, že disponujete viacerými e-mailovými adresami, uistite sa, ktorú e-mailovú adresu ste uviedli počas rezervácie. Je možné, že palubné lístky boli odoslané na e-mail, ktorý tak často nepoužívate.
Pozor! Ak sa jedná o let, ktorého odbavenie si vyžaduje poskytnutie dodatočných informácií, palubné lístky budú zaslané až po doplnení týchto informácií (obvykle ide o vyplnenie check-in formulára). Ak vaša rezervácia zahŕňa ďalších cestujúcich, uistite sa, že aj v ich prípade boli uvedené všetky potrebné informácie.
Nemôžete nájsť e-mail s palubnými lístkami alebo odkaz na check-in formulár? Kontaktujte nás
Registrovanú batožinu je možné zakúpiť behom rezervácie letenky alebo po nej, najneskôr však 48 hodín pred odletom.
Príklad podmienok prepravy batožiny:
Ryanair (cena za jeden let/jedného pasažiera):
Wizz Air (cena za jeden let/jedného pasažiera):
Ostatné aerolínie – [pozri tu]
* Ceny sú nastavené konkrétnymi aerolíniami a môžu sa meniť. Uvedené ceny majú informatívny charakter.
Chceli by ste do svojej rezervácie pridať registrovanú batožinu? Kontaktujte nás
Službu prioritného nástupu na palubu lietadla je možné zakúpiť behom rezervácie letenky alebo po tomto procese, najneskôr však 48 hodín pred odletom.
Pozor! Dostupnosť služby prioritného nástupu do lietadla je obmedzená a nemusí byť k dispozícii.
Príklad podmienok pri nákupe služby prioritného nástupu do lietadla:
Ryanair (cena za jeden let/jedného pasažiera):
Wizz Air (cena za jeden let/jedného pasažiera):
* Ceny sú nastavené konkrétnymi aerolíniami a môžu sa meniť. Uvedené ceny majú informatívny
Chceli by ste ku svojej rezervácii pridať službu prioritného nástupu do lietadla? Kontaktujte nás
Rezervačné systémy leteckých spoločností prideľujú pasažierom sedadlá v lietadle náhodne. Platí to aj v prípade letu so spolucestujúcim (jedinou výnimkou je situácia, kedy dieťa cestuje so zákonným zástupcom). Stojí za to prikúpiť si možnosť výberu sedadla v lietadle – zaistíte si tak spoločnosť vášho spolucestujúceho počas letu a všeobecne vyšší komfort cestovania.
Službu je možné zakúpiť počas rezervácie letenky (možnosť je dostupná len u vybraných leteckých spoločností) alebo po kontakte s nami prostredníctvom kontaktného formulára (odkaz nižšie).
Rezervácia vybraného sedadla je platenou službou a cena za takúto službu závisí od podmienok leteckej spoločnosti a typu vybraného sedadla. Na základe vašej požiadavky vám naši konzultanti odošlú informácie o dostupnosti miest a cenách za službu.
Cena služby sa pohybuje od 5 EUR do 28 EUR za osobu (a jeden let).*
Pozor! Počet voľných sedadiel v lietadle sa dynamicky mení a vybrané sedadlá nemusia byť k dispozícii.
* Ceny sú nastavené konkrétnymi aerolíniami a môžu sa meniť. Uvedené ceny majú informatívny charakter.
Chceli by ste si prikúpiť možnosť výberu sedadla v lietadle? Kontaktujte nás
Väčšina nízkonákladových aerolínie (vrátane Ryanair, Wizz Air, easyJet, Laudamotion) neumožňuje vrátenie letenky. Fakt, že letenky sú nevratné, zdôrazňujú letecké spoločnosti aj vo svojich podmienkach rezervácie.
V prípade klasických (komerčných) leteckých spoločností (napr. LOT, Lufthansa, Air France) je vrátenie leteniek možné, obvykle za určitý poplatok.
Nemôžete letieť a chceli by ste poslať žiadosť o refundáciu platby za letenky? Kontaktujte nás
Požiadavka na osobitnú asistenčnú pomoc na letisku by sa mala predložiť okamžite po rezervácii letenky. Časový rámec, počas ktorého musí byť letecká spoločnosť či letisko informované o tejto skutočnosti, závisí od pravidiel konkrétneho dopravcu alebo leteckej spoločnosti.
Nárok na bezplatnú osobitnú pomoc na letisku majú zdravotne postihnutí cestujúci a ľudia s obmedzenou mobilitou.
Chcete si objednať špeciálnu pomoc na letisku? Kontaktujte nás
Ak letecká spoločnosť zmení čas letu, budeme vás o tom informovať. Informácia o zmene bude zaslaná na e-mail, ktorý ste poskytli pri rezervácii leteniek.
Správa od nás bude mať takúto podobu:
DÔLEŽITÉ! Oznámenie o zmene harmonogramu letu, potvrdzovací kód [číslo rezervácie]
Pozor! Novú letenku so zmeneným časom letu pošleme na e-mail uvedený pri rezervácii.
Možnosť zmeniť termín letu závisí od leteckej spoločnosti. Niektoré nízkonákladové aerolínie umožňujú zmenu termínu letu za dodatočný poplatok (suma sa môže vyšplhať až na 180 EUR), zatiaľ čo niektoré klasické (komerčné) letecké spoločnosti poskytujú túto službu v rámci ceny za letenku.
Poplatok za zmenu termínu letu sa účtuje za každého cestujúceho a za každý jeden let. K poplatku sa môže pripočítať rozdiel medzi cenou pôvodnej a novej letenky. Letecké spoločnosti však nezvyknú vracať rozdiel, ak je cena novej letenky nižšia ako cena tej pôvodnej.
Spoločnosť eSky v niektorých prípadoch účtuje poplatok 14 EUR za vykonanie zmeny na letenke, ktorý je zahrnutý v celkovej cene za zmenu. Tento poplatok sa účtuje za každého cestujúceho, ktorý vyžaduje zmenu letenky.
Chcete zmeniť termín svojho letu? Kontaktujte nás
Väčšina leteckých spoločností nedovoľuje meniť údaje na letenke. Nesprávne údaje je možné opraviť, rozsah zmien a cena za vykonanie týchto zmien závisí od podmienok konkrétnej leteckej spoločnosti.
Všetky nesprávne informácie na letenke, ako napríklad:
by mali byť okamžite nahlásené. Naši konzultanti preveria možnosť odstránenia vyššie uvedených pochybení, podajú informáciu o možných poplatkoch za zmenu a kontaktujú letecké spoločnosti so žiadosťou o opravu údajov na letenke.
Pozor! To, že na letenke chýbajú špecifické znaky (napr. č, é, ö) či medzery a diakritické znamienka vo viacdielnych priezviskách, nie je chybou. Letecké spoločnosti ich nepoužívajú úmyselne.
Chcete na letenke zmeniť informácie o cestujúcich? Kontaktujte nás
Zmena údajov o kupujúcom (nie údajov o cestujúcom!) je možná do 30 dní od zakúpenia letenky. Spoločnosť eSky umožňuje zmenu údajov:
Zmena údajov z obchodnej spoločnosti na inú obchodnú spoločnosť alebo z obchodnej spoločnosti na fyzickú osobu nie je možná.
Chcete na faktúre zmeniť údaje o kupcovi leteniek? Kontaktujte nás
Keďže nákup spracúva poľská spoločnosť, právne predpisy vyžadujú, aby boli na faktúre uvedené dve sumy. Jedna z nich je suma, v ktorej bola služba zakúpená, a druhou je ekvivalent tejto sumy v mene poľský zlotý (PLN).
Máte otázky týkajúce sa iných údajov na faktúre? Kontaktujte nás
Naše pracovné hodiny:
Pondelok - Piatok: 9:00 - 17:00
Snažíme sa Vám odpovedať čo najrýchlejšie.