Menu

Overovanie rezervácií leteckou spoločnosťou

Overovanie rezervácií leteckou spoločnosťou

Niektoré nízkonákladové letecké spoločnosti, ako napríklad Ryanair, zaviedli dodatočné kontroly totožnosti cestujúcich. Ide o štandardný postup týchto leteckých spoločností, ktorý sa vzťahuje len na niektoré rezervácie. V tomto článku sa dozviete viac o celom kontrolnom procese; ako ho vykonať a čo pri ňom budete potrebovať (napríklad funkčný fotoaparát v mobile alebo laptope).

Je vaša letenka platná?

Áno. Potreba overenia rezervácie neznamená, že vaša letenka tým stráca platnosť. Môžete cestovať, pretože vaša letenka je naďalej platná.

Musíte overiť svoju rezerváciu?

Áno, ak dostanete e-mailovú správu s požiadavkou na overenie rezervácie. Ak takúto rezerváciu následne neoveríte, neprejdete online check-inom a zaplatíte poplatok za odbavenie na letisku vo výške až €55 na osobu. Podľa podmienok leteckej spoločnosti nie je tento poplatok predmetom reklamácie.

Kde nájdem odkaz na overovací formulár?

Predmetný odkaz vám zašleme v e-mailovej správe o overení rezervácie. Link ale môžete získať aj priamo od leteckej spoločnosti.

Čo musíte vedieť pred overením rezervácie?

V prvom rade, vaša rezervácia nie vždy vyžaduje overenie leteckou spoločnosťou. To, či musíte absolvovať overovací proces, sa dozviete zo zaslaného e-mailu.

Ak e-mailovú správu nedostanete, môžete svoju rezerváciu akokoľvek a kedykoľvek spravovať, vykonať online check-in a samozrejme aj cestovať.

Ak dostanete e-mailovú správu, pripravte si niekoľko potrebných vecí, ktoré vám uľahčia celý overovací proces. Ktoré veci to sú?

  • Zariadenie s funkčným fotoaparátom/kamerou, napr. mobilný telefón, tablet, prenosný počítač.
  • Platobná karta v prípade, že bude nutné uhradiť symbolický overovací poplatok.
  • Číslo rezervácie letu, ktoré nájdete v e-mailovej správe od nás alebo na vašej elektronickej letenke.
  • Doklad totožnosti, ktorý si beriete na cestu, napr. cestovný pas.
  • Ďalšie informácie, ktoré vyžaduje rezervačný formulár eSky; napr. adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa a pod.

Letecká spoločnosť nemusí potrebovať všetky tieto údaje, ale je dobré ich mať k dispozícii ešte pred začatím overovacieho procesu.

Ako mám overiť svoju rezerváciu na webe leteckej spoločnosti?

  1. Kliknite na odkaz, ktorý sme vám poslali v e-mailovej správe, a zadajte požadované údaje. Najskôr sa ale uistite, že adresa v lište prehliadača je správna (doména by mala obsahovať názov leteckej spoločnosti).
  2. Overovací formulár môže mať niekoľko krokov, preto postupujte podľa pokynov uvedených na webovej stránke.
  3. Letecké spoločnosti vás môžu požiadať o sken alebo fotografiu dokladu použitého pri rezervácii, ako aj o fotografiu vašej tváre. V tomto prípade použite fotoaparát na zariadení, ktoré používate. Veľmi podobné riešenie v súčasnosti používajú aj banky a iné inštitúcie.

Pri každom postupe ďalej sa uistite, že uvedené informácie sú správne. Je to veľmi dôležité, pretože ak zadáte nesprávne informácie alebo spravíte nevhodnú fotografiu, systém leteckej spoločnosti vás môže požiadať o opätovné vykonanie overovacieho procesu.

Musíte zakaždým overovať svoju rezerváciu?

Letecká spoločnosť si môže vyžiadať overenie totožnosti kedykoľvek, pri vašej prvej i ďalších rezerváciách. Nie všetky rezervácie ale podliehajú overovaciemu procesu. Ak letecká spoločnosť vyžaduje overenie rezervácie, budete o tom informovaní prostredníctvom e-mailovej správy.

Tipy a návrhy v tomto článku a súvisiace články sú len pre informačné a pomocné účely a nesmú predstavovať základ pre akúkoľvek sťažnosť voči eSky.sk.

Ponúkol tento článok informácie, ktoré ste hľadali? Áno | Nie
Myslím si, že tento článok:
Vďaka za váš názor!