Môžete sa ubytovať kdekoľvek budete chcieť. Stačí nájsť to správne miesto!

  • Viac ako 1,3 mil. hotelov
  • Hotely
  • Apartmány
  • Lacné ubytovanie
Príchod
Dátum návratu
apríl 2021
po
ut
st
št
pi
so
ne
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
   
máj 2021
po
ut
st
št
pi
so
ne
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
           
2 1
Ušetrite až 30 %! Prístup k viac než 1,3 mil. hotelom Vám umožní rezervovať až o 30% lacnejšie
Žiadne skryté poplatky Podmienky rezervácie sú transparentné. Od začiatku viete, koľko zaplatíte.

Máte otázky vzťahujúce sa na hotel alebo rezerváciu?

Odpovede nájdete na našej stránke v časti - Tipy pre cestujúcich.

Čo znamenajú hotelové hviezdičky?
Čo znamenajú hotelové hviezdičky?

Počet hviezdičiek označuje štandard a vybavenie, ktorého môžete očakávať v hoteli. Čim viac hviezdičiek, tým luxusnejšie podmienky budú vo vašom hoteli. Avšak, neexistuje žiaden medzinárodný dokument, ktorý by stanovil podmienky, ktoré musia byť v danom objekte splnené, aby mal určený počet hviezdičiek. Preto v každej krajine existujú samostatné pravidlá a stupnice. Navyše sú krajiny, kde sa takáto klasifikácia vôbec neuplatňuje (napr. celá Škandinávia) alebo je dobrovoľná (napr. Anglicko, Francúzsko). Preto tieto označenia je treba považovať len ako náznak, no pri výbere hotela mali by ste sa zakaždým uistiť, ktoré služby sú zahrnuté do ceny ubytovania.

Typy hotelových izieb
Typy hotelových izieb

Hotelové izby sú rozdelené kvôli počtu a typu lôžok. Jednolôžková (single room, skratka: SGL) – izba pre jedného hosťa, s jednolôžkovou posteľou. Dvojlôžková pre jednu osobu (twin for sole use) - to izba s dvoma posteľami, určená pre jednu osobu. Dvojlôžková (twin room) – izba určená pre 2 osoby. Charakteristickým znakom  tohto typu izby j to, že sa v nej nachádzajú dve samostatné postele (spravidla sú to jednolôžkové postele). Pojem „twin” sa používa aj v prípade izieb z väčším počtom lôžok, vtedy v izbe sa bude nachádzať párny počet jednolôžkových posteli. Dvojlôžková (double room, skratka: DBL) – taktiež je to izba pre 2 osoby, ale v nej nachádza jedna manželská posteľ. V USA double room často majú dve manželské postele. Trojlôžková (triple) - izba pre 3 osoby, zvyčajne s tromi samostatnými jednolôžkovými posteľami, Štvorlôžková (quad) - izba pre 4 osoby, Izby typu „dormitory” - typ izby (miestnosti), v ktorej sa nachádza veľa postelí (často dvojposchodových). Takéto izby sa zvyčajne nachádzajú v turistických ubytovniach a hosteloch a sú lacnejšie ako tradičné izby.

Typy raňajok v hoteli
Typy raňajok v hoteli

V hoteloch na celom svete sa stretnete s rôznymi typmi raňajok. Preto je najlepšie overiť si počas rezervácie informácie o stravovaní. Nižšie sú uvedené základné typy raňajok. Anglické raňajky (english breakfast) Raňajky pozostávajúce hlavne zo smažených vajec, fazule, húb, klobások a grilovaných paradajok. K tomu dostanete hrianky, kávu alebo čaj a džús. Americké raňajky (american breakfast) Prevažne sú to dva vajcia, slanina, klobásky, americké palacinky (pancakes) s javorovým sirupom. K tomu dostanete hrianky, kávu alebo čaj a džús. Občas k dispozícii sú ešte cereálie s mliekom. Kontinentálne raňajky (continental breakfast) Zvyčajne sú to hrianky, džem, káva alebo čaj a džús. V rozšírenej verzii nájdete aj teplé jedlá - praženicu, klobásky, mliečne polievky. Viedenské raňajky Tieto raňajky to vajcia na mäkko, žemľa, údeniny, džem alebo med. K tomu dostanete kávu alebo čaj, džús a vodu.   V hoteloch sa stretnete aj s bufetovými raňajkami, ktoré obsahujú veľa rôznych produktov, okrem iného sú to teplé jedlá, a ovocia. V tomto prípade si môžete vybrať na čo máte chuť a podľa toho si pripravíte vlastné raňajky.

Check-in proces v hoteloch, apartmánoch a penziónoch

Všetky hotely a podobné ubytovacie zariadenia obvykle vyžadujú od svojich hostí check-in, čiže poskytnutie alebo potvrdenie osobných údajov. Check-in proces sa môže u každého poskytovateľa ubytovania líšiť (najmä pri apartmánoch a penziónoch), no v zásade platí, že: • Od hostí toho-ktorého zariadenia sa očakáva, že predložia potvrdenie o rezervácii spolu s identifikačnými dokladmi ako pas, občiansky preukaz alebo v niektorých prípadoch aj vodičský preukaz, ktoré zriadenec hotela skopíruje a schová pre potreby zariadenia. Ďalším krokom býva vyplnenie registračného formulára – na tento úkon však postačuje jeden hosť danej izby. • Niektoré zariadenia od svojich hostí počas štandardného check-inu vyžadujú aj isté formy záruk, napríklad kreditnú kartu alebo určitý depozit či zálohu, ktorá by pokryla potenciálne náklady spojené s používaním zariadenia (napr. mini-bar) v izbe či využívaním izbovej služby.   Určite vám odporúčame, aby ste sa oboznámili s postupmi check-in procesu v každom ubytovacom zariadení, v ktorom ste si rezervovali či niekedy v budúcnosti si ešte len rezervujete izbu, najmä ak ide o apartmány či penzióny. Hotely: čas check-inu sa odlišuje a závisí od predpisov a pravidiel každého zariadenia, no spravidla sa pohybuje v časovom rozmedzí od 12:00 do asi 16:00. Predčasný alebo neskorší check-in je možné dohodnúť so zamestnancami hotela len ak hosť včas poskytne všetky potrebné informácie a vykoná potrebné opatrenia. Niektoré hotely si za túto službu môžu účtovať dodatočné poplatky a niektoré zariadenia ju ani nemusia poskytovať, nakoľko ich recepcia býva od určitého času, napríklad v noci, zatvorená.   Aparthotely a penzióny: Upozorňujeme, že v tomto prípade ide o nezávislé zariadenia s pravidlami a check-in procesmi, ktoré sa môžu odlišovať od tých hotelových. Vo väčšine prípadov tieto zariadenia nedisponujú recepciou a od hostí sa požaduje, aby si kľúče od izby vyzdvihli na inom mieste. Môže sa stať, že hostia budú vyzvaní k telefonickému potvrdeniu a stanoveniu postupu check-inu v závislosti od času ich príchodu. Aj apartmány a penzióny môžu žiadať o záruku vo forme zálohy, ktorá bude zákazníkovi vrátená v prípade, že počas svojho pobytu v zariadení nespôsobí žiadnu škodu na jeho vybavení. V opačnom prípade si ubytovacie zariadenie zálohu ponechá.   V prípade akýchkoľvek doplňujúcich informácií, ktoré sa týkajú ubytovania v konkrétnom zariadení, nás prosím kontaktujte cez Kontaktný formulár.

Typy hotelových lôžok

Existuje niekoľko základných typov hotelových lôžok: jednolôžkové postele, dvojlôžkové (manželské) postele, posteľ veľkosti queen (veľké dvojlôžko s matracom s rozmermi približne 153-160 × 203 cm), posteľ veľkosti king (veľké dvojlôžko, väčšie ako posteľ veľkosti queen, s matracom s rozmermi približne 200-203 × 210 cm).

Doplnkové služby ponúkané v hoteloch

Veľa hotelov poskytuje dodatočné služby, ako je budenie hostí, čistiareň, room service, objednanie taxíkov, predaj vstupeniek na kultúrne podujatia, turistická informácia, trezor. Časť týchto služieb môže byť spoplatnená. Minibar v izbe Vo väčšine prípadov je to doplnková a spoplatnená služba. Počas odubytovania sa (check-out) budete musieť zaplatiť za spotrebované produkty (nápoje, občerstvenie). V každej izbe by mal byť cenník jednotlivých výrobkov, ktoré sa nachádzajú v minibare. Káva a čaj Veľa hotelov ponúka bezplatný čaj a kávu, ktorú si môžete pripraviť sami. Hotely, ktoré ponúkajú túto službu majú izby vybavené kávovarom alebo rýchlovarnou kanvicou, pohármi a rôznymi čajmi, kávou a cukrom. Mimo izby Pobyt Vám môžu spríjemniť aj ďalšie služby, ktoré hlavne závisia od štandardu hotela. K týmto službám patria napr.: bazén, fitness centrum, telocvičňa, wellness, obchod so šperkami alebo suvenírmi, kaderník, úschovňa batožiny, požičovňa bicyklov a športových potrieb, konferenčné miestnosti, turistické služby, bezplatné parkovisko, žehlenie. Internet V dnešnej dobe vo väčšine hotelov je internet. Hotely s vyšším štandardom často ponúkajú širokopásmové pripojenie na internet v izbe. V tomto prípade sa to zvyčajne nespája s dodatočnými nákladmi. Niektoré hotely majú v svojej ponuke aj internetové kaviarne, vtedy poplatky za túto službu sú určované hotelom. Veľa hotelov poskytuje bezdrôtový internet (Wi-Fi). Stáva sa, že tento typ pripojenia je dodatočné chránený heslom. V niektorých hoteloch táto služba je spoplatnená, vtedy personál hotela Vám poskytne informácie o poplatkoch.

Vyberte tému, ktorá Vás zaujíma

Oboznámte sa s politikou ochrany súkromia (vrátane ochrany osobných údajov – GDPR) - viac Prijať