-
§ 1. VŠEOBECNÉ INFORMÁCIE
- Tieto podmienky a pravidlá vymedzujú pravidlá používania “Rezervačného systému” s ponukou služieb tretích strán, ktorý/ktoré (služby) je/sú k dispozícii prostredníctvom web stránky www.eSky.sk a Call-centra, vrátane rezervácie a nákupu: Leteniek, Cestovného poistenia, Hotelových služieb, Balíčkov cestovných služieb, Charterových letov, Cestovných lístkov na vlak a iných služieb, ktoré sú sprístupnené v Rezervačnom systéme.
- Správcom Rezervačného systému je akciová spoločnosť eSky.pl, so sídlom v Katoviciach (40-265), na ulici Murckowska 14A, zapísaná v obchodnom registri vedenom Okresným súdom v časti Katovice - Východ na VIII. hospodárskom oddelení Štátneho súdneho registra pod číslom KRS 0000383663, NIP 948-19-87-199, REGON 670140736, základné imanie 1 060 877,50 PLN splatené v plnej výške, ktorá je platiteľom dane z tovaru a služieb, tel. +48 32 728 30 00 (poplatok za hovor podľa tarify vášho operátora), ďalej len eSky.
- Používanie Rezervačného systému a služieb Call-centra (na základe telefónnych čísel, dostupných na webovej stránke www.eSky.sk) vyžaduje súhlas so všetkými bodmi týchto Podmienok. Akceptovanie Podmienok vyjadruje úmysel využívať uvedené služby a vytvára právne záväzky medzi Užívateľom a Poskytovateľom služieb pod hlavičkou eSky.
- Užívateľ má právo bezplatne kopírovať, reprodukovať a ukladať obsah týchto Podmienok. Užívateľ nie je oprávnený komerčne šíriť obsah týchto Podmienok.
- Obchodné názvy, mená, popisy a ochranné známky uvedené na stránke www.eSky.sk sú chránené zákonom. Každý používateľ je povinný zdržať sa akéhokoľvek konania porušujúceho práva duševného vlastníctva osôb oprávnených na tieto názvy, popisy a ochranné známky.
- Pokiaľ nie je uvedené inak, všetky autorské práva na texty, obrázky, fotografie a iné materiály prezentované na stránke www.eSky.sk patria spoločnosti eSky. Všetky ochranné známky, ktoré nepatria spoločnosti eSky, sa používajú len na informačné účely a patria ich príslušným vlastníkom.
- Akákoľvek reprodukcia, úprava a prenos (či už elektronický alebo iný), ako aj rozmnožovanie, používanie a šírenie materiálov prezentovaných na www.eSky.sk sú povolené len so súhlasom ich vlastníka. Informácie dostupné na stránkach tohto webu sa môžu používať len v súlade so zákonom.
- Každý Užívateľ je povinný dodržiavať tieto Podmienky od okamihu, kedy podnikne kroky s cieľom využívania Rezervačného systému.
- Používateľ môže používať rezervačný systém, ak zariadenie alebo IT systém, ktorý používa, spĺňa minimálne technické požiadavky uvedené nižšie:
- počítač, prenosné zariadenie alebo iné multimediálne zariadenie s prístupom na internet;
- aktívna e-mailová adresa a prístup k nej;
- v zariadení je aktuálny webový prehliadač, napríklad Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome, Safari, Edge;
- akceptovanie súborov cookie a podpory Javascriptu vo webovom prehliadači;
- v zariadení je aplikácia, ktorá umožňuje otvárať dokumenty PDF;
- rýchlosť prenosu dát aspoň 3G.
- Rezerváciou a nákupom konkrétnych produktov v Rezervačnom systéme sa rozumie každá individuálna transakcia vykonaná Užívateľom za podmienok stanovených treťou stranou. Nákup každého produktu podlieha podmienkam, ktoré sú špecifikované pre každú službu v Rezervačnom systéme.
- Vzhľadom na rozdielne podmienky a tarify Dopravcov sa Užívateľom odporúča dostaviť sa na letisko aspoň 3 hodiny pred plánovaným odletom, aby sa predišlo organizačným problémom pri poskytovaní služby.
- Oboznámenie sa s tarifnými podmienkami prepravcu, komunikovanie informácií od konkrétnej leteckej spoločnosti alebo subjektu poskytujúceho služby Užívateľovi, ako aj samotné poskytovanie služieb, na ktoré sa vzťahujú tieto Nariadenia, si môžu vyžadovať komunikáciu v angličtine.
- V rámci Rezervačného systému a prostredníctvom Call-centra má používateľ možnosť vybrať si individualizované služby daného poskytovateľa služieb. S cieľom zlepšiť služby zákazníkom a zvýšiť kvalitu služieb bude môcť používateľ získať podrobné informácie o službách eSky prostredníctvom funkcie CallBack, ktorá sa aktivuje pri dohodnutí hovoru s konzultantom.
- Každý používateľ má možnosť zaregistrovať si účet eSky, ktorý mu umožní využívať ďalšie funkcie uľahčujúce nákup služieb ponúkaných na stránke www.eSky.sk. ("Váš účet").
- Registrácia prebieha vyplnením registračného formulára, ktorý je k dispozícii na stránke www.eSky.sk (po zadaní e-mailovej adresy a hesla), prihlásením sa prostredníctvom služby Google alebo aplikácie Facebook alebo výberom možnosti vytvorenia účtu počas procesu rezervácie. Na aktiváciu Vášho účtu s použitím e-mailovej adresy/hesla je potrebné, aby používateľ klikol na aktivačný odkaz automaticky zaslaný spoločnosťou eSky na uvedenú e-mailovú adresu. Registrácia účtu s použitím služieb Google a Facebook nevyžaduje dodatočné potvrdenie aktivácie.
- Prihlásenie do Vášho účtu sa vykonáva zadaním e-mailovej adresy (prihlasovacie meno) a hesla uvedeného pri registrácii účtu v prihlasovacom formulári.
- Heslo zadané pri registrácii používateľa je možné zmeniť po prihlásení do účtu. Poskytnutú e-mailovú adresu (prihlasovacie meno) už meniť nemožno.
- Váš účet môžete odstrániť vydaním príslušného príkazu, ktorý je k dispozícii v nastaveniach vo Vašom účte.
- Spoločnosť eSky má právo okamžite odstrániť Váš účet v prípade hrubého porušenia ustanovení všeobecných podmienok alebo poskytnutia nezákonného obsahu alebo nepravdivých/falšovaných údajov počas registrácie.
- Všetky hodnotenia letísk a leteckých spoločností uverejnené na webovej stránke eSky sú získané priamo od používateľov po ich ceste. eSky nezbiera hodnotenia letísk a leteckých spoločností z iných zdrojov.
- Hodnotenie konkrétnej vykonanej služby spočíva v grafickom vyznačení všeobecnej kvality služieb Dopravcov a letísk na stupnici od 1 do 5 hviezdičiek alebo pridaní komentára, ktorý môže mať odporúčaný alebo neodporúčajúci charakter spolu s celkovým hodnotením kvality služby. Používateľ je zodpovedný za obsah svojich príspevkov v kontexte týchto názorov.
- Názor používateľa nesmie porušovať platné zákony vrátane zákonov tretích strán – najmä nesmie byť hanlivý, porušovať osobnostné práva alebo predstavovať akt nekalej súťaže. eSky si vyhradzuje právo neuverejniť názor v odôvodnených prípadoch, keď:
- nezahŕňa hodnotenie Dopravcu alebo letiska,
- porušuje platné zákony, dobré mravy alebo náboženské cítenie,
- porušuje patentové práva, autorské práva, obchodné tajomstvo alebo iné práva duševného vlastníctva alebo porušuje zákon o ochrane osobných údajov,
- obsahuje vulgarizmy, obscénny obsah, pornografiu alebo podnecuje k nenávisti, rasizmu, xenofóbii,
- eSky dostane od používateľa žiadosť o odstránenie jeho názoru.
- poskytuje osobné údaje alebo môže narúšať súkromie iných osôb – najmä ak bola voči nemu podaná žiadosť alebo žiadosti o jeho odstránenie.
- Uverejnením názoru používateľ súhlasí s tým, že ho eSky alebo iné subjekty skupiny eSky môžu bezplatne použiť a môže ho tiež upraviť vo vyššie uvedenom rozsahu.
- eSky môže prostredníctvom svojich webových stránok uvádzať rebríčky, hodnotenia alebo komentáre týkajúce sa eSky , poskytovateľov služieb alebo dodávateľov, ktoré vypracovali tretie strany. Pravidlá zverejňovania rebríčkov, hodnotení alebo komentárov, spôsob ich prípravy a overovania sú stanovené v pravidlách, ktoré tieto subjekty vypracovali nezávisle od eSky.
-
§ 2. DEFINÍCIE POJMOV
- Rezervačný systém – program, prostredníctvom ktorého sú manažované transakčné procesy na webovej stránke www.eSky.sk a prostredníctvom Call-centra, a ktorý Užívateľom umožňuje:
- vyhľadávanie vnútroštátnych a medzinárodných leteckých spojení medzi akýmikoľvek dvoma mestami, prehľad o cenách týchto letov a nákup leteniek,
- prehľad o cenách a nákup cestovného poistenia,
- vyhľadávanie a rezerváciu hotelových služieb v rôznych mestách (doma i v zahraničí), v akomkoľvek časovom rámci,
- vyhľadávanie domácich a medzinárodných železničných spojení v rámci vymedzených železničných trás, stanovovanie cien týchto spojení a nákup cestovných lístkov na vlak,
- prispôsobenie navrhnutých služieb, uvedených v bodoch a-d, vďaka systému založenému na geolokácii (identifikovaním IP adresy počítača a údajov prehliadania),
- využívanie ďalších služieb ponúkaných subjektmi, ktorým eSky poskytuje reklamné plochy na webovej stránke (špecifikované v § 17 týchto Podmienok).
- Užívateľ – každá fyzická alebo právnická osoba alebo organizačná zložka bez právnej subjektivity, ktorá má spôsobilosť na právne úkony podľa zákona, používajúca Rezervačný systém alebo Call-centrum.
- Platca - každá fyzická alebo právnická osoba alebo organizačná zložka bez právnej subjektivity, ktorá má spôsobilosť na právne úkony podľa zákona, používajúca Rezervačný systém alebo Call-centrum a ktorá vykonáva platby alebo má povinnosť tieto platby vykonávať.
- Call-centrum – oddelenie spoločnosti zodpovedné za kontakt s Užívateľmi alebo Platcami v súvislosti so službami poskytovanými prostredníctvom webovej stránky www.eSky.sk za podmienok a v rozsahu, ktorý uvádzajú tieto Podmienky.
- Dodávateľ – podnikateľ poskytujúci služby ponúkané používateľovi prostredníctvom internetovej stránky www.eSky.sk a iných internetových stránok patriacich subjektom spolupracujúcim s eSky .
- Poskytovateľ služieb – podnikateľ, ktorý poskytuje používateľovi služby uvedené v týchto podmienkach, a to buď prostredníctvom Rezervačného systému, alebo priamo, v závislosti od povahy poskytovaných služieb.
- Hotelové služby– ubytovacie služby, respektíve ubytovanie krátkodobého charakteru, ktoré nie sú neoddeliteľnou súčasťou prepravy Užívateľov,
- Dopravca – podnikateľ, ktorý je držiteľom platného osvedčenia (koncesie, licencie) oprávňujúceho ho vykonávať podnikateľskú činnosť v oblasti leteckej dopravy a poskytovať služby v rozsahu uvedenom v týchto Pravidlách.
- Letenka – dokument vydaný Rezervačným systémom alebo Call-centrom, ktorý oprávňuje využívať služby leteckej dopravy.
- Pravidlá a podmienky sadzieb – pravidlá a podmienky rezervácie, týkajúce sa používania danej letenky, vrátane, no nie výlučne: podmienok vrátenia letenky, veľkosti prepravovanej batožiny.
- E-mailová adresa/ e-mail – aktívna a správna adresa elektronickej pošty Užívateľa.
- Osobný dotazník – formulár slúžiaci Užívateľom k vyplneniu a zaslaniu svojich osobných údajov, čo je podmienkou pre využívanie služieb poskytovaných eSky, spracovaný za podmienok špecifikovaných v zásadách ochrany osobných údajov, ktoré sú dostupné na webe www.eSky.sk.
- Nízkonákladové aerolínie – konkrétne letecké spoločnosti, podliehajúce riadne definovaným predpisom § 14.
- Poplatok za službu – nevratný poplatok, ktorý vyberie eSky alebo Poskytovateľ služby ako súčasť služieb ponúkaných Užívateľovi, v závislosti od druhu a charakteru poskytovaných služieb v rozsahu, ktorý definujú tieto Podmienky.
- Platobný nástroj – zariadenie alebo súbor postupov, na ktorých sa dohodli Užívateľ s Poskytovateľom služby, a ktoré využíva Užívateľ alebo Platiteľ na vykonanie platobnej transakcie.
- Platobná karta – prostriedok, ktorý umožňuje uskutočniť vklad, prevod a výber hotovosti.
- Callback – interaktívny nástroj dostupný v rezervačnom systéme, ktorý umožňuje používateľovi zanechať telefónne číslo, aby získal informácie o službách eSky.
- Rezervačný systém – program, prostredníctvom ktorého sú manažované transakčné procesy na webovej stránke www.eSky.sk a prostredníctvom Call-centra, a ktorý Užívateľom umožňuje:
-
§ 3. POVINNOSTI UŽÍVATEĽA PRI POUŽÍVANÍ REZERVAČNÉHO SYSTÉMU
- Užívateľ potvrdzuje, že je plne spôsobilý na právne úkony a uzatváranie právne záväzných rozhodnutí.
- Užívateľ sa zaväzuje používať Rezervačný systém na vyhľadávanie, rezerváciu a nákup leteniek a rezerváciu a nákup ďalších, v Rezervačnom systéme dostupných služieb, uvedených v týchto Podmienkach, ako aj iných služieb dostupných v Rezervačnom systéme, výlučne v súlade s existujúcimi právnymi predpismi.
- Používateľovi je zakázané uvádzať nezákonný alebo urážlivý obsah, ako aj vykonávať činnosti, ktoré sú v rozpore s ustanoveniami platných právnych predpisov, ustanoveniami podmienok, ako aj zaužívanými zvyklosťami a zásadami spoločenského spolužitia prijatými v tejto súvislosti alebo ktoré môžu spôsobiť narušenie alebo poškodenie fungovania rezervačného systému a porušenie práv tretích strán pri používaní rezervačného systému.
- Užívateľ sa zaväzuje k používaniu vlastného mena a priezviska pri vyhľadávaní služieb za účelom ich rezervácie a kúpi. Následná úhrada za rezervované letenky a/alebo iné služby prebehne prostredníctvom vlastnej platobnej karty Užívateľa. Akékoľvek vyhľadávanie a rezervácia leteniek a/alebo iných služieb s použitím iných alebo falošných mien, priezvisk a platobných kariet (pri následnom platobnom styku) bude bezodkladne podstúpené príslušným orgánom činným v trestnom konaní
- Užívateľ je zároveň držiteľom príslušných a platných dokladov, ktoré umožňujú vykonávanie služieb zakúpených prostredníctvom Rezervačného systému alebo Zákazníckeho centra, alebo ktoré sú potrebné na pobyt v krajine, v ktorej sa tieto služby vykonávajú; jedná sa najmä o platný preukaz totožnosti, platný pas, víza a iné dokumenty, ktoré môžu byť vyžadované v závislosti od rozsahu poskytovaných služieb. Užívateľ je tiež povinný skontrolovať informácie o vízových a jazykových podmienkach dostupné na www.eSky.sk.
- Užívateľ je povinný overiť si všetky potrebné informácie sprístupnené prostredníctvom Rezervačného systému alebo Call-centra, okrem iného aj informácie ohľadne hygienických požiadaviek, teroristických hrozieb a zdravotných požiadaviek v súvislosti s poskytovanými službami.
- Spoločnosť eSky nenesie žiadnu zodpovednosť za to, ak Užívateľ nebude mať k dispozícií potrebné dokumenty (uvedené vyššie), vrátane vstupného alebo tranzitného víza, ktoré sú potrebné v krajine, do ktorej Užívateľ vstupuje alebo ktorou prechádza na základe zakúpenej služby/zakúpených služieb. Spoločnosť eSky nenesie zodpovednosť za to, ak Užívateľ nesplnil povinnosti špecifikované vo vyššie uvedenom bode 5. Akékoľvek potrebné informácie môže Užívateľ získať prostredníctvom Rezervačného systému, Call-centra, web stránky www.eSky.sk a tiež na kontaktných číslach a adresách Ministerstva zahraničných vecí.
- Počas procesu rezervácie je Užívateľ povinný uvádzať údaje, ktoré sú v čase vykonávania rezervácie aktuálne a pravdivé. Spoločnosť eSky nenesie zodpovednosť za nepresné údaje zadané Užívateľom pri procese rezervácie.
- Pri využívaní služieb dostupných prostredníctvom rezervačného systému môže byť používateľ vystavený osobitným hrozbám spojeným s využívaním elektronických služieb, ako sú: možnosť prístupu neoprávnenej osoby k údajom prenášaným prostredníctvom siete alebo uloženým v počítačoch alebo mobilných zariadeniach pripojených k sieti, zásah do údajov, ktorý môže spôsobiť najmä ich stratu, neoprávnenú zmenu alebo zabrániť využívaniu ponúkaných služieb.
-
§ 4. OBMEDZENIE ZODPOVEDNOSTI
- Spoločnosť eSky týmto informuje, že zobrazené výsledky vyhľadávania leteniek a/alebo iných služieb, ktoré poskytuje tretia strana, sa môžu líšiť od ďalších/skôr zobrazených výsledkov vyhľadávania v Rezervačnom systéme a v iných, podobných systémoch s podobnou službou. Prezentovanie výsledku vyhľadávania, pokiaľ toto nie je okamžite potvrdené rezerváciou a platbou v Rezervačnom systéme, neoprávňuje Užívateľa uplatniť si reklamáciu voči Sprostredkovateľovi služby za uzatvorenie zmluvy o kúpe leteniek alebo iných služieb, ktoré ponúkajú oprávnené subjekty prostredníctvom Rezervačného systému alebo iných rezervačných systémov, určených na vyhľadávanie a rezerváciu leteniek a ďalších služieb.