-
§ 1. VŠEOBECNÉ INFORMÁCIE
- Tieto podmienky a pravidlá vymedzujú pravidlá používania “Rezervačného systému” s ponukou služieb tretích strán, ktorý/ktoré (služby) je/sú k dispozícii prostredníctvom web stránky www.eSky.sk a Call-centra, vrátane rezervácie a nákupu: Leteniek, Cestovného poistenia, Hotelových služieb, Balíčkov cestovných služieb, Charterových letov, Cestovných lístkov na vlak a iných služieb, ktoré sú sprístupnené v Rezervačnom systéme.
- Správcom rezervačného systému je eSky.pl a.s., so sídlom v Katoviciach (40-265), na ul. Murckowska 14A, zapísaná v obchodnom registri vedenom Okresným súdom Katowice - Wschód v Katoviciach, 8. obchodná divízia Národného súdneho registra pod referenčným číslom (KRS) 0000383663, DIČ: 9481987199, IČO: 670140736, so základným imaním splateným v plnej výške 1 019 525,60 PLN, ktorá je platcom DPH (ďalej len ako “eSky”).
- Používanie Rezervačného systému a služieb Call-centra (na základe telefónnych čísel, dostupných na webovej stránke www.eSky.sk) vyžaduje súhlas so všetkými bodmi týchto Podmienok. Akceptovanie Podmienok vyjadruje úmysel využívať uvedené služby a vytvára právne záväzky medzi Užívateľom a Poskytovateľom služieb pod hlavičkou eSky.
- Užívateľ má právo bezplatne kopírovať, reprodukovať a ukladať obsah týchto Podmienok. Užívateľ nie je oprávnený komerčne šíriť obsah týchto Podmienok.
- Každý Užívateľ je povinný dodržiavať tieto Podmienky od okamihu, kedy podnikne kroky s cieľom využívania Rezervačného systému.
- Rezerváciou a nákupom konkrétnych produktov v Rezervačnom systéme sa rozumie každá individuálna transakcia vykonaná Užívateľom za podmienok stanovených treťou stranou. Nákup každého produktu podlieha podmienkam, ktoré sú špecifikované pre každú službu v Rezervačnom systéme.
- Vzhľadom na rozdielne podmienky a tarify Dopravcov sa Užívateľom odporúča dostaviť sa na letisko aspoň 3 hodiny pred plánovaným odletom, aby sa predišlo organizačným problémom pri poskytovaní služby.
- Oboznámenie sa s tarifnými podmienkami prepravcu, komunikovanie informácií od konkrétnej leteckej spoločnosti alebo subjektu poskytujúceho služby Užívateľovi, ako aj samotné poskytovanie služieb, na ktoré sa vzťahujú tieto Nariadenia, si môžu vyžadovať komunikáciu v angličtine.
-
§ 2. DEFINÍCIE POJMOV
- Rezervačný systém – program, prostredníctvom ktorého sú manažované transakčné procesy na webovej stránke www.eSky.sk a prostredníctvom Call-centra, a ktorý Užívateľom umožňuje:
- vyhľadávanie vnútroštátnych a medzinárodných leteckých spojení medzi akýmikoľvek dvoma mestami, prehľad o cenách týchto letov a nákup leteniek,
- prehľad o cenách a nákup cestovného poistenia,
- vyhľadávanie a rezerváciu hotelových služieb v rôznych mestách (doma i v zahraničí), v akomkoľvek časovom rámci,
- vyhľadávanie domácich a medzinárodných železničných spojení v rámci vymedzených železničných trás, stanovovanie cien týchto spojení a nákup cestovných lístkov na vlak,
- prispôsobenie navrhnutých služieb, uvedených v bodoch a-d, vďaka systému založenému na geolokácii (identifikovaním IP adresy počítača a údajov prehliadania),
- využívanie ďalších služieb ponúkaných subjektmi, ktorým eSky poskytuje reklamné plochy na webovej stránke (špecifikované v § 17 týchto Podmienok).
- Užívateľ – každá fyzická alebo právnická osoba alebo organizačná zložka bez právnej subjektivity, ktorá má spôsobilosť na právne úkony podľa zákona, používajúca Rezervačný systém alebo Call-centrum.
- Platca - každá fyzická alebo právnická osoba alebo organizačná zložka bez právnej subjektivity, ktorá má spôsobilosť na právne úkony podľa zákona, používajúca Rezervačný systém alebo Call-centrum a ktorá vykonáva platby alebo má povinnosť tieto platby vykonávať.
- Call-centrum – oddelenie spoločnosti zodpovedné za kontakt s Užívateľmi alebo Platcami v súvislosti so službami poskytovanými prostredníctvom webovej stránky www.eSky.sk za podmienok a v rozsahu, ktorý uvádzajú tieto Podmienky.
- Dodávateľ – dodávateľ služieb ponúkaných Užívateľovi prostredníctvom webovej stránky www.eSky.sk.
- Poskytovateľ služby/služieb – subjekt poskytujúci Užívateľovi služby uvedené v týchto Podmienkach prostredníctvom webu eSky, Rezervačného systému alebo priamo, v závislosti od charakteru služieb.
- Hotelové služby– ubytovacie služby, respektíve ubytovanie krátkodobého charakteru, ktoré nie sú neoddeliteľnou súčasťou prepravy Užívateľov,
- Dopravca – subjekt s platným osvedčením (koncesiou, licenciou), oprávnený vykonávať obchodnú činnosť v rámci leteckej dopravy a služieb v rozsahu uvedenom v týchto Podmienkach.
- Letenka – dokument vydaný Rezervačným systémom alebo Call-centrom, ktorý oprávňuje využívať služby leteckej dopravy.
- Pravidlá a podmienky sadzieb – pravidlá a podmienky rezervácie, týkajúce sa používania danej letenky, vrátane, no nie výlučne: podmienok vrátenia letenky, veľkosti prepravovanej batožiny.
- E-mailová adresa/ e-mail – aktívna a správna adresa elektronickej pošty Užívateľa.
- Osobný dotazník – formulár slúžiaci Užívateľom k vyplneniu a zaslaniu svojich osobných údajov, čo je podmienkou pre využívanie služieb poskytovaných eSky, spracovaný za podmienok špecifikovaných v zásadách ochrany osobných údajov, ktoré sú dostupné na webe www.eSky.sk.
- Nízkonákladové aerolínie – konkrétne letecké spoločnosti, podliehajúce riadne definovaným predpisom § 14.
- Poplatok za službu – nevratný poplatok, ktorý vyberie eSky alebo Poskytovateľ služby ako súčasť služieb ponúkaných Užívateľovi, v závislosti od druhu a charakteru poskytovaných služieb v rozsahu, ktorý definujú tieto Podmienky.
- Platobný nástroj – zariadenie alebo súbor postupov, na ktorých sa dohodli Užívateľ s Poskytovateľom služby, a ktoré využíva Užívateľ alebo Platiteľ na vykonanie platobnej transakcie.
- Platobná karta – prostriedok, ktorý umožňuje uskutočniť vklad, prevod a výber hotovosti.
- Rezervačný systém – program, prostredníctvom ktorého sú manažované transakčné procesy na webovej stránke www.eSky.sk a prostredníctvom Call-centra, a ktorý Užívateľom umožňuje:
-
§ 3. POVINNOSTI UŽÍVATEĽA PRI POUŽÍVANÍ REZERVAČNÉHO SYSTÉMU
- Užívateľ potvrdzuje, že je plne spôsobilý na právne úkony a uzatváranie právne záväzných rozhodnutí.
- Užívateľ sa zaväzuje používať Rezervačný systém na vyhľadávanie, rezerváciu a nákup leteniek a rezerváciu a nákup ďalších, v Rezervačnom systéme dostupných služieb, uvedených v týchto Podmienkach, ako aj iných služieb dostupných v Rezervačnom systéme, výlučne v súlade s existujúcimi právnymi predpismi.
- Užívateľ sa zaväzuje k používaniu vlastného mena a priezviska pri vyhľadávaní služieb za účelom ich rezervácie a kúpi. Následná úhrada za rezervované letenky a/alebo iné služby prebehne prostredníctvom vlastnej platobnej karty Užívateľa. Akékoľvek vyhľadávanie a rezervácia leteniek a/alebo iných služieb s použitím iných alebo falošných mien, priezvisk a platobných kariet (pri následnom platobnom styku) bude bezodkladne podstúpené príslušným orgánom činným v trestnom konaní
- Užívateľ je zároveň držiteľom príslušných a platných dokladov, ktoré umožňujú vykonávanie služieb zakúpených prostredníctvom Rezervačného systému alebo Zákazníckeho centra, alebo ktoré sú potrebné na pobyt v krajine, v ktorej sa tieto služby vykonávajú; jedná sa najmä o platný preukaz totožnosti, platný pas, víza a iné dokumenty, ktoré môžu byť vyžadované v závislosti od rozsahu poskytovaných služieb. Užívateľ je tiež povinný skontrolovať informácie o vízových a jazykových podmienkach dostupné na www.eSky.sk.
- Užívateľ je povinný overiť si všetky potrebné informácie sprístupnené prostredníctvom Rezervačného systému alebo Call-centra, okrem iného aj informácie ohľadne hygienických požiadaviek, teroristických hrozieb a zdravotných požiadaviek v súvislosti s poskytovanými službami.
- Spoločnosť eSky nenesie žiadnu zodpovednosť za to, ak Užívateľ nebude mať k dispozícií potrebné dokumenty (uvedené vyššie), vrátane vstupného alebo tranzitného víza, ktoré sú potrebné v krajine, do ktorej Užívateľ vstupuje alebo ktorou prechádza na základe zakúpenej služby/zakúpených služieb. Spoločnosť eSky nenesie zodpovednosť za to, ak Užívateľ nesplnil povinnosti špecifikované vo vyššie uvedenom bode 5. Akékoľvek potrebné informácie môže Užívateľ získať prostredníctvom Rezervačného systému, Call-centra, web stránky www.eSky.sk a tiež na kontaktných číslach a adresách Ministerstva zahraničných vecí.
- Počas procesu rezervácie je Užívateľ povinný uvádzať údaje, ktoré sú v čase vykonávania rezervácie aktuálne a pravdivé. Spoločnosť eSky nenesie zodpovednosť za nepresné údaje zadané Užívateľom pri procese rezervácie.
-
§ 4. OBMEDZENIE ZODPOVEDNOSTI
- Spoločnosť eSky týmto informuje, že zobrazené výsledky vyhľadávania leteniek a/alebo iných služieb, ktoré poskytuje tretia strana, sa môžu líšiť od ďalších/skôr zobrazených výsledkov vyhľadávania v Rezervačnom systéme a v iných, podobných systémoch s podobnou službou. Prezentovanie výsledku vyhľadávania, pokiaľ toto nie je okamžite potvrdené rezerváciou a platbou v Rezervačnom systéme, neoprávňuje Užívateľa uplatniť si reklamáciu voči Sprostredkovateľovi služby za uzatvorenie zmluvy o kúpe leteniek alebo iných služieb, ktoré ponúkajú oprávnené subjekty prostredníctvom Rezervačného systému alebo iných rezervačných systémov, určených na vyhľadávanie a rezerváciu leteniek a ďalších služieb.