Menu

Odstúpenie od letu, t. j. vrátenie letenky

Odstúpenie od letu, t. j. vrátenie letenky

Nízkonákladové letecké spoločnosti

Absolútna väčšina nízkonákladových leteckých spoločností predáva lacné letenky bez možnosti vrátenia peňazí. Okrem presne vymedzených situácií, ktoré sú vo väčšine prípadov obmedzené na okolnosť úmrtia cestujúceho alebo príbuzného, nízkonákladové letecké spoločnosti nepredpokladajú žiadnu možnosť vrátenia peňazí za letenku.

V prípade úmrtia cestujúceho alebo príbuzného, doručí osoba, ktorá záležitosť vybavuje, do kancelárie spoločnosti eSky.sk úmrtný list, na základe ktorého sa posúdi vrátenie peňazí.

V prípade úmrtia cestujúceho, ktorý bol sám platcom, prináleží prípadná vrátená suma za letenku do dedičstva a môže byť vyplatená až po súdnom alebo notárskom vysporiadaní.

Ak cestujúci let nevyužije, predmetom vrátenia sú vždy letiskové dane a poplatky, keďže nebudú využité. Nízkonákladové letecké spoločnosti vo väčšine prípadov nevracajú ani tieto finančné prostriedky, pretože väčšina leteckých spoločností tohto typu účtuje za žiadosť o vrátenie sumy daní a poplatkov administratívny poplatok, ktorého výška je rovná tejto sume.

Môžem vrátiť letenku z dôvodu choroby?

Nízkonákladové letecké spoločnosti predpokladajú vrátenie leteniek len v stanovených prípadoch, ale ak cestujúci oznámi, že nemôže let absolvovať z dôvodu choroby, sa každý prípad posudzuje individuálne. Aj v prípade, ak obchodné podmienky nízkonákladových leteckých spoločností nepredpokladajú žiadne vrátenie finančných prostriedkov v konkrétnej situácii, odporúča sa overiť si, či prepravca nevyjde cestujúcim v ústrety.

V prípade žiadosti o vrátenie peňazí treba predložiť náležitú dokumentáciu, ktorá preukazuje, že cestu nie je možné absolvovať. Tieto údaje sa predkladajú v kancelárii spoločnosti eSky.sk a naši zamestnanci kontaktujú leteckú spoločnosť.

Pravidelné letecké spoločnosti

Tarifné podmienky pre nákup letov pravidelných leteckých spoločností stanovujú presné možnosti odstúpenia od letu a vrátenia peňazí, na ktoré má cestujúci v takom prípade nárok.

V prípade väčšiny, aj keď treba uviesť, že nie všetkých prepravcov, je možné aj v prípade, ak tarifné podmienky nepredpokladajú vrátenie poplatku pre prepravcu, spätne získať sumu nevyužitých daní a poplatkov. Obvykle je to možné len v prípade nevyužitia celého letu. V prípade využitia časti spojenia môže byť vrátenie nevyužitej časti letiskových daní a poplatkov nemožné alebo obmedzené.

Dôležité!

  • Ak nemôžete nastúpiť na palubu lietadla a uskutočniť let, mali by ste túto skutočnosť nahlásiť pred plánovaným odletom kvôli bezproblémovému vráteniu letiskových poplatkov a daní.
  • Niektoré letecké spoločnosti umožňujú okrem náhrady letiskových poplatkov a daní aj vrátenie cestovného – v čiastočnej alebo plnej výške.
  • Neschopnosť nastúpiť na palubu lietadla a uskutočniť let sa dá nahlásiť prostredníctvom kontaktného formulára.
  • Niektoré letecké spoločnosti umožňujú vrátiť letenku v deň jej vystavenia. Táto operácia však vyžaduje kontakt s našimi konzultantmi. Odo dňa, ktorý nasleduje po dni vydania letenky, sa letenky na pravidelné lety môžu vracať len v prípadoch uvedených v zmluvných podmienkach.
  • Pre niektoré trasy platí možnosť úplnej náhrady vynaložených nákladov v prípade zamietnutia víza. Ak sa chcete dozvedieť, či táto možnosť platí aj pre letenku (respektíve trasu), o ktorú máte záujem, využite kontaktný formulár.

Majte, prosím, na pamäti, že každá žiadosť o preplatenie cestovných nákladov z dôvodu neschopnosti cestujúceho uskutočniť let sa posudzuje individuálne a letecké spoločnosti môžu vašu žiadosť o refundáciu cestovného zamietnuť.

Nezabudnite!

Najlepším spôsobom, ako sa v takýchto prípadoch chrániť pred stratou peňazí, je zakúpenie správneho poistenia. Poistenie nákladov spojených so zrušením cesty je možné zakúpiť v sekcii “Poistenie” na našom webe.

Toto poistenie musí byť zakúpené do 5 dní od vystavenie letenky, rezervovania ubytovania a zaplatenia časti alebo celej sumy za službu, najneskôr však 1 deň pred dátumom uvedeným na letenke ako začiatok letu a najneskôr 1 deň pred plánovaným začiatkom pobytu v ubytovacom zariadení. Poistenie garantuje refundáciu nákladov do výšky €5000.

Tipy a návrhy v tomto článku a súvisiace články sú len pre informačné a pomocné účely a nesmú predstavovať základ pre akúkoľvek sťažnosť voči eSky.sk.

Ponúkol tento článok informácie, ktoré ste hľadali? Áno | Nie
Myslím si, že tento článok:
Vďaka za váš názor!